Тема.
Речення.Граматична основа речення.
Речення з одним головним членом(загальне
ознайомлення) .
Види речень за метою
висловлювання.Окличні речення.
Розділові знаки у кінці
речення.
Мета уроку. Поглибити
знання учнів про речення та
його граматичну
основу. Навчити учнів
розрізняти,правильно інтонувати
речення ,розвивати зв'язне
мовлення,зокрема,вживати
розповідні, питальні та спонукальні
речення; виховувати
почуття прекрасного,любов до
природи.
Тип уроку.
Вступний.
Обладнання. Таблиця про
види речень за метою
виловлювання.
Ілюстративний
матеріал.
Хід уроку.
1.Організація класу.
Перевірка готовності учнів
до уроку.
11.Оголошення теми і мети
уроку.Мотивація навчальної діяльності.
На дощці девіз уроку:
-Ну що б, здавалося, слова…
Слова та голос-більш
нічого.
А серце б'еться-ожива,
Як їх почує!.
Т.Шевченко
- Як ви розумієте слова
Т.Г.Шевченка?
-Як слова ,мова може вплинути на
почуття людини, її настрій,долю ?
- Мабуть ,Кобзар мав на увазі
слова,вимовлені рідною мовою.Чому так ? А чи ви теж так вважаєте ?
111. Актуалізація опорних
знань.
На дошці записані
слова.Учням треба поставити їх у потрібній формі,
перегрупувати,щоб
утворити речення.
1 Варіант.
Мова,захоплювати,краса,своя,українська,милозвучність,(Українська
мова
Захоплює своєю красою і
милозвучністю).
11 Варіант.
Люди,пташки,спів,ми,а,по,впізнавати,слова,по.(Пташок ми впізнаємо
по
співу, а людей по словах).
-Доведіть, що ви
утворили речення.
1У. Вивчення
нового матеріалу.
1.Робота з підручником.
Попередні
завдання.
1.Визначити,з чого складається
граматична основа речення.
2.На що вказує підмет ?
3.Що виражає присудок?
2. Пояснення вчителя.
Учитель виразно
читає речення, а учням дає завдання визначити,з якою метою у мовленні можна
використати подані речення.
1.Рідна мова
вабить,дивує і захоплює.ЇЇ багатство,різноманітність,невичерпність вражають
безмежно.
2. Народе
мій,дитина ясночола,
Живи й орудуй мовами всіма,
Бо кожна мова- твого духу школа,
Твоєї правди- золота сурма.
3.О слово
рідне,хто без тебе я ? (Д.Павличко).
Діти роблять висновок,що першим реченням ми
про щось розповідаємо,другим-до чогось закликаємо,спонукаємо,третім-запитуємо.
3.Робота за
таблицею.
Користуючись таблицею про види речень за
метою висловлювання,учні з'ясовують, що за метою висловлювання речення
поділяються на розповідні,питальні ,спонукальні.
4.Лінгвістичне дослідження.
У поданих реченнях учні визначають граматичні основи і роблять висновок
про способи вираження головних членів речення
Садок уже одцвівся. Хтось тихенько заспівав. Ми дуже любимо малювати. Це
був його улюблений куточок міста. Бити байдики – улюблена справа ледарів.
Серпень з вереснем схрестили довгі шпаги несмертельні.
5.Творча робота.
Учні працюють парами – висловлюють
міркування «Ми вивчаємо рідну мову, щоб…»
У сконструйованих реченнях учні
визначають граматичні основи.
У.Підсумок уроку .
Проходить у
формі взаємоопитування за вивченим на
уроці.
У1.Домашнє
завдання.
Опрацювати
матеріал на с.49 – 50,виписати поезію про мову,підкреслити граматичні основи.
Немає коментарів:
Дописати коментар