Тема .
Другорядні члени речення.
Мета уроку.
Поглибити і систематизувати знання учнів про
другорядні члени речення, формувати навички
розпізнавати додаток , означення
,обставину в
реченнях ; розвивати мислення , зв’язне
мовлення; виховувати в учнів
любов до природи.
Тип уроку. Комбінований.
Обладнання.
Таблиця.
Хід уроку.
І.
Організація класу.
ІІ.Перевірка домашнього завдання.
(фронтально)
ІІІ.Актуалізація опорних знань .
1.Повторення відомостей про головні члени речення.
Учитель читає загадку.
Нумо трішечки напруги,
Ось вам і подробиці:
Перше тут - предмет ,
А друге - що з предметом робиться.
Як би речення словами
Не були заклечані ,
Досить легко ми їх з вами
Визначимо в реченні.
Хто вони ?
( Підмет і присудок).
2. Робота з текстом.
- Виразно прочитати текст,
який є перед кожним учнем, визначити головні члени речення.
Ясне сонце не гріє,
Холодок повіва.
Засихає, жовтіє
На узліссі трава.
Осипаються клени,
Листя з дуба летить…
Лиш ялинка зелена
Серед лісу стоїть.
Г.Бойко
ІУ. Оголошення теми і мети уроку.Мотивація
навчальної діяльності.
Учитель пропонує учням
розглянути речення , записані на дошці .
Настала осінь. Вирує навколо
чарівна осінь.
-
Визначити головні члени речення .
-
Які слова поширюють і доповнюють зміст повідомлення
,закладеного в головних членах речення?
-
Сьогодні ми розглянемо другорядні члени речення, основне
призначення яких поширювати зміст речення.
У.
Вивчення нового матеріалу.
1. Опрацювання таблиці « Другорядні члени речення»
2.Бесіда з метою усвідомлення і відтворення знань.
- Які другорядні члени речення ви можете назвати?
- Що означає кожен із другорядних членів речення , на які питання
відповідає, якими частинами мови найчастіше виражається ?
- У чому подібність і відмінність між підметом і додатком , присудком і
означенням ?
УІ.
Закріплення вивченого матеріалу.
1.Коментоване письмо.
- Написати речення, в кожному підкреслити головні та другорядні члени
речення.
Каштанів жовтий лист
прощально одшумів( В.Сосюра).
Сади шумливі і духмяні
холодна осінь роздягла(В.Сосюра).
Журавлі лишають гнізда
,холодком дихнули хмари(Б.Олійник).
2.Самостійна робота учнів з підручником.
Виконання вправ 110, 111.
3. Творча робота за опорними словами.
- Користуючись поданими словами,скласти речення,поєднати їх у текст.
Пояснити роль другорядних членів
речення.
Осінь,позолотила,багрянець,хризантеми,клен,різнобарвні,танок,
прощальний ,тужливо,
пташки, дощить.
4. Моделювання речень.
- Схематично зобразити речення,записані на дошці.
Кленовий листочок
До класу влетів ненароком ,
На план поурочний
Поклав п’ятірню золоту.
Це осінь знадвору
Підказує тему уроку,
Отож не за планом
Сьогодні урок поведу…
УІІ. Підсумок уроку.
Конструювання лінгвістичних висловлювань.
-
Крім головних членів речення ,є ще й …
-
Додаток найчастіше залежить від … і відповідає на
запитання …
-
Означення відповідає на питання … і підкреслюється …
-
Обставина пояснює …і відповідає на питання …,
підкреслюється…
УІІІ. Домашнє завдання.
Вивчити матеріал параграфа 18,
написати твір-мініатюру «Осінні мелодії», підкреслити другорядні члени речення.
Немає коментарів:
Дописати коментар