Тема.
Речення з однорідними членами.
Узагальнювальні слова при
них.
Мета.
Поглибити знання учнів про однорідні члени
речення, навчити використовувати у мовленні
речення з однорідними членами та узагальню-
вальними словами при
них; розвивати зв’язне
мовлення учнів, мислення , грамотність письма,
виховувати любов до поетичного слова ,бережне
ставлення до природи.
Тип уроку.
Комбінований.
Обладнання.
Картки, ілюстративний матеріал.
Хід уроку.
І. Організація
класу.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
1 .Поетична
п’ятихвилинка .
Учитель виразно читає поезію. Учні
після прослуховування висловлюють свої думки щодо образності вірша, потім –
визначають у тексті головні та другорядні члени речення.
Розпустилися пишні гранати,
Кипариси до неба знялись,
І
мигдалі в пахучії квіти,
Наче в сукні рожеві ,вдяглись.
І
бліді химерні оливки
Вкрили цвітом хибкі гілки.
І
корони свої мальовничі
Підняли гордо пальми стрункі.
Г.Комарова
2.
Перевірка творчих робіт учнів (індивідуально).
3.
Індивідуальні завдання на картках.
Картка
І. ( 2 екз.)
1. Розкрийте письмово
питання « Складений дієслівний
присудок».
2. Виконайте синтаксичний
розбір речення.
В далекім полі тануть журавлі.
Картка 2. (2 екз. )
1. Розкрийте письмово
питання « Складений іменний
Присудок».
2. Виконайте синтаксичний
розбір речення.
Зріла пісня в гаях солов’їна, вітерець пелюстки
рвав з
калини.
ІІІ.
Актуалізація опорних знань.
-
У реченнях , записаних на дошці , поставте розділові
знаки.
Старий ще довго
сварився ,лютував на стежці . Високі , стрункі верби
зеленою банею наросли над вуличкою. Любов,мудрість
будують храми.
-
Поясніть розділові знаки.
ІУ. Вивчення
нового матеріалу.
1. Пояснення нового
матеріалу вчителем за таблицею ( на
дошці ).
2. Робота з підручником.
Опрацювання рубрики « Запам’ятаймо» .
Учні переносять у зошити схеми
речень з однорідними членами речень.
У. Закріплення
вивченого матеріалу.
1 . Диктант з коментуванням.
Наближення зими у всьому серце
чує: і в шелесті листів , і в вітрі ,і в стежках. Луки ,гори , пишні сади - все зелене і принишкле. Усе його цікавило,а
саме: дорога, ліс, окопи під лісом. Надворі повсюди лежала роса: на жовтій
траві осінній,на круглій павутині попід стріхою у хліві.
2.Конструювання речень за поданими схемами.
Виконання вправи 130.
3. Творчі завдання.
До поданих понять із загальним
родовим значенням дібрати із частковим видовим, ввести всі ці слова в речення,
пояснити розділові знаки.
Дерева, квіти, почуття.
4. Робота з розвитку
зв’язного мовлення.
Міні-переказ .
-
Перекажіть текст, дайте йому заголовок.
-
Речення з однорідними членами запишіть , поясніть
розділові знаки.
Увечері над обрієм запалилася
перша вечірня зоря. По всьому небу засяяли , заіскрилися самоцвіти . Вітер
зліг, завмер. Раптом із глибини темного неба зірвалася зоря. Вона була дуже
велика, сліпуча. Стало видно плесо, піщані жовті коси, кожну лозинку на них.
Дружинники підняли весла, завмерли й прикипіли очима до неба. Це був
знак перемоги.
УІ.
Підсумок уроку.
Робота в парах. Взаємо
опитування.
УІІ. Домашнє
завдання .
Виписати з текстів художньої
літератури речення до опрацьованих на уроці схем, вивчити матеріал параграфів
19 – 20 .
Немає коментарів:
Дописати коментар